Hållbarhetsnätverket | 8 maj

Hållbarhetskommunikation – hur skippar vi både green washing och green hushing?

Att kommunicera sitt hållbarhetsarbete på ett transparent och trovärdigt sätt är avgörande för att bygga långsiktig förtroende hos kunder, medarbetare och andra intressenter.

Samtidigt krävs ärlighet – green washing skadar förtroendet, medan green hushing kan missa viktiga chanser att påverka positivt. Genom att hitta balansen i kommunikationen kan vi visa vårt genuina engagemang och skapa en konkurrensfördel.

På träffen den 8 maj har vi med oss kommunikationsbyrån Azote som med strategisk kommunikation och förankring i vetenskapen hjälper forskare, företag och samhällsaktörer att navigera komplexa hållbarhetsfrågor. De vet hur man kan omvandla forskning och hållbarhetsdata till kraftfulla budskap med verklig påverkan.

Vi kommer att få titta in i och testa deras unika metod att scanna vår kommunikation och våra hållbarhetsrapporter med AI, för att hitta vaga påståenden som kan uppfattas som vilseledande och se vad det finns för möjligheter och brister i det vi påstår.

Ämnet är högst aktuellt för dig som arbetar med hållbarhet, marknad och kommunikation. Tänk på att du utan extra kostnad får ha med hur många kollegor du vill från ditt företag. Medlemskapet är inte personligt.

Information

Datum: 2025-05-08
Plats: Digital träff
Starttid: 09:00
Sluttid: 11:00