Syfte
I nätverket träffar du andra som arbetar med internationell handel och ofta sitter med samma frågor som du, trots att de arbetar i en helt annan bransch eller storlek på bolag. Här får du ny kunskap om aktuella ämnen, du får utbyta erfarenheter med andra och inspireras.Deltagarna får även konkreta verktyg och information inom respektive tema.
Upplägg
Vi träffas fyra eftermiddagar under året, tre av träffarna är digitala, en träff per år är fysisk. Deltagaravgiften är inte personlig, ni deltar så många ni vill från ert företag.
Datum och teman 2021
9 februari, digitalt: Internationella avtal. Läs mer och anmäl dig här.
13 april: Effektivisering av transportflöden för ökad kontroll, minskade kostnader och bättre hållbarhetsfokus
14 september: Tullregler, dokument och intyg. Hur arbetar vi operativt och strategiskt med dessa och vad är bästa sättet att få koll på vad som gäller.
16 november: Ett år efter valet – hur har USAs nya styrning påverkat världen?
Målgrupp
Företag som arbetar med internationell handel. Vem eller vilka som är med från företaget beror på temat för träffen.
Datum 2021
9 februari, digitalt: Internationella avtal. Läs mer och anmäl dig här.
13 april: Effektivisering av transportflöden för ökad kontroll, minskade kostnader och bättre hållbarhetsfokus
14 september: Tullregler, dokument och intyg. Hur arbetar vi operativt och strategiskt med dessa och vad är bästa sättet att få koll på vad som gäller.
16 november: Ett år efter valet – hur har USAs nya styrning påverkat världen?
Pris
Kostnad för medlemsföretag är 7000 kronor exklusive moms per år. I det ingår fika och lunch i den fysiska träffen.
Anmälan och frågor
Kontakta någon av våra ansvariga så hjälper de dig med frågor och anmälan:
Kristina Snitt
Telefon: 070 959 75 68
E-post: [email protected]
Johan Tunhult
Telefon: 070 385 00 56
E-post: [email protected]